м. Львів, вул. Котлярська,18
 (100 м від готелю "Львів")

10:00-19:00
Понеділок-П’ятниця
11:00-15:00
Субота

Вирушаючи до представника туристичного агентства, щоб розповісти йому про свої бажання і можливості, щоб той підібрав вам тур, який ви хочете, - необхідно спілкуватися з турагентами на одній мові. Наскільки точно турагент втілить в реальність всі ваші побажання з приводу майбутнього відпочинку, багато в чому залежить від того, наскільки точно і зрозуміло ви їх викладіть.

Говорити з професіоналом на одній мові вам допоможе наш словник туристичних термінів, в якому ми зібрали поняття, загальноприйняті в сучасному міжнародному туризмі.

Абревіатури

На авіаквитках:
  • MR/MRS - mister/mistress - доросла пасажирка з оплаченим окремим місцем в літаку, харчуванням та багажем;
  • CHD - child - дитина до 12 років з оплаченим окремим місцем в літаку, харчуванням та багажем;
  • INF - infant - дитина до 2-х років БЕЗ місця в літаку, БЕЗ харчування і БЕЗ багажу;
  • OW - one way - квиток в один бік;
  • Y або N - переліт економічним класом;
  • C або B - переліт бізнес-класом;
  • F - переліт першим класом;
  • LWO - аеропорт (Львів); KBP - аэропорт Бориспіль (Київ)
В готелі:
  • HV, HV-1 (в назві готелю) - holiday village - готель, що складається з котеджів і вілл, розкиданих по території. HV-1 - на першій лінії пляжу;
  • Apts, Ap. Htl. (в назві готелю) - апарт-готель, готель з апартаментами: в номерах є кухня і кухонне приладдя, іноді пральна машина.
  • WiFi - Wireless Fidelity - бездротовий доступ до Інтернету;
  • LAN - Local Area Network - доступ в Інтернет через локальну мережу;
  • АОН (на телефонному апараті) - автоматичний визначник номера;
  • IDE-телефон (переважно в готелях Таїланду), тж. IDB-телефон - телефонний апарат з АОНом і цифровим автовідповідачем;
  • IDD-телефон - International Direct Dialling - телефон з можливістю прямого набору міжнародного номера (а не через оператора на ресепшен готелю);
  • LCD (зазвичай про телевізор) - Liquid Crystal Display - плоский рідкокристалічний екран, також плазмова панель.
Розміщення:
  • DBL (2 ВЗР) - double - стандартний двомісний номер для розміщення двох дорослих;
  • SGL (1 ВЗР) - single - стандартний одномісний номер для розміщення одного дорослого;
  • EXB -
  • extra bed
  • - додаткове спальне місце. У стандартному номері надається тільки ОДНА доп. ліжко;
  • DBL+EXB (3 ВЗР) - double plus extra bed - вартість стандартного двомісного номера для розміщення трьох дорослих (один дорослий розміщується на доп. ліжка);
  • SGL+CHD(1 ВЗР + 1 РЕБ) - single plus child - стандартний двомісний номер для розміщення 1 дорослого та 1 дитину;
  • SGL+2CHD (1 ВЗР + 2 РЕБ) - стандартний двомісний номер для розміщення одного дорослого і двох дітей (один з дітей розміщується на доп. ліжка);
  • DBL+CHD (2 ВЗР + 1 РЕБ) - стандартний двомісний номер для розміщення 2 дорослих та 1 дитину (дитина розміщується на доп. ліжка);
  • DBL+2CHD (2 ВЗР + 2 РЕБ) - стандартний двомісний номер для розміщення 2 дорослих та 2 дітей (діти розміщуються на додатковому ліжку).
  • DUS - double use single - двомісний номер для одномісного використання.
Пансион
  • RO - room only - розміщення без харчування;
  • BB - bed & breakfast - тільки сніданок;
  • HB - half board - напівпансіон: сніданок і вечеря (шведський стіл), безкоштовно чай, кава, вода на сніданок;
  • HB+ - half board plus - напівпансіон: сніданок і вечеря (шведський стіл), плюс алкогольні і безалкогольні напої місцевого виробництва під час прийому їжі;
  • FB - full board - повний пансіон: сніданок, обід і вечеря (шведський стіл);
  • FB+ (EFB) - full board plus (extra full board) - повний пансіон: сніданок, обід і вечеря (шведський стіл), плюс напої (в ряді готелів пиво і вино) під час прийому їжі;
  • AI - all inclusive - "Все включено": повний пансіон, алкогольні та безалкогольні напої місцевого виробництва;
  • UAI (Ultra All inclusive) = SAI (Superior All inclusive) = SAIVIPS (Superior All Inclusive VIP Service) = NWI (New Wave Inclusive) = MAI (Mega All Inclusive) = AEAI (All exclusive All inclusive) = DLAI (Deluxe All Inclusive) = MSAI (Maximum System All Inclusive) = VIPAI (VIP CLASS All inclusive) - All inclusive плюс імпортні спиртні напої і додаткові послуги на розсуд адміністрації;
  • HCAI - High class all Inclusive - все безкоштовно, крім магазинів, телефону, лікаря, перукарні, деяких водних видів спорту і підводного плавання;

Терміни

  • Авіатариф – фіксована ціна перельоту туриста в пункт призначення, яка залежить від відстані перельоту і, відповідно, витрати палива, типу літака, аеронавігації та якості обслуговування на борту. Все авіатарифи поділяються на звичайні, екскурсійні, групові та спеціальні.
  • Ануляція – відмова туриста від поїздки..
  • Апарт-готель – готель, планування номера в якому нічим не відрізняється від планування звичайних квартир і включає в себе спальню, вітальню, ванну кімнату і кухню. Харчування в таких готелях як правило не входить у вартість номера.
  • Багажна квитанція – документ, що підтверджує, зобов'язання авіакомпанії перед туристом за збереження багажу під час його перевезення в пункт призначення, видається під час реєстрації багажу.
  • Берегове обслуговування – що входять у вартість круїзу послуги, які надаються туристу під час стоянки судна в будь-якому порту. Як правило, берегове обслуговування включає в себе екскурсійний супровід, культурну програму, шопінг і ін.
  • Безмитне ввезення – дозвіл, яке дає туристу право при переході кордону перевезти з собою речі особистого користування без сплати ввізного мита.
  • Блок-чартер –оренда певної кількості місць в літаку на один або кілька рейсів.
  • Бонусна система – система преміювання, яку авіакомпанії використовують для заохочення своїх постійних клієнтів.
  • Бронювання – закріплення за туристом місця в готелі, квитки на який-небудь вид транспорту або пропуску на захід. Виробляється на певну дату або проміжок часу.
  • Бюро обслуговування – бюро в готелі, яке надає постояльцям інформаційні, фінансові, екскурсійні послуги, послуги з організації дозвілля та надання медичної допомоги.
  • Ваучер - документ, що підтверджує факт оплати туристом ряду послуг, наприклад, проживання, харчування, екскурсійне обслуговування. Є також гарантією надання цих послуг туристу.     
  • Віза - документ дає туристу право на законне перетин кордону тієї чи іншої країни, проживання або проїзд через її територію.     
  • Зустріч і проводи - певні послуги, що надаються туристу після прибуття в ту чи іншу країну, або ж при виїзді з неї. Як правило, включають в себе допомогу в доставці багажу, послуги перекладача, трансфер до або від місця проживання.     
  • Гарячі тури - путівки з обмеженим терміном реалізації, що продаються зі знижкою. Гід - людина, що супроводжує туриста протягом певного туристичного маршруту. В його обов'язки може входити як демонстрація пам'яток, так і турбота про побут туриста.     
  • Дайвінг - занурення з аквалангом під воду.     
  • Дайв-сайти - цікаві для дайверів об'єкти, якими бути як підводні ландшафти, що включають в себе затонулі об'єкти, так і живі організми, що мешкають під водою.     
  • Дайв-сафарі - морську подорож з метою дайвінгу.     
  • Договір франшизи - документ, за яким одна компанія надає іншій право користуватися її ім'ям як знаком якості послуг, що надаються.     
  • Дорожній чек - платіжний документ, який можна перевести в готівку в будь-якому банку будь-якої країни світу. Турист може перевести в готівку дорожній чек в тій валюті, яка вказана на ньому, або в будь-який інший відповідно за діючими курсом обміну. У разі втрати дорожнього чека, банк гарантує повернення всієї зазначеної в ньому суми.     
  • Д'юті-фрі - магазини безмитної торгівлі, які знаходяться в аеропортах, а також на борту транспортних засобів, що здійснюють міжнародні рейси.     
  • Євролайн - єдина асоціація 35 європейських автобусних компаній, яка пов'язує більше 20 міст Європи.     
  • Євролайн пас - проїзний документ на автобуси асоціації Євролайн, за яким на певний термін пасажирам надаються вигідні знижки.     
  • Залізничний круїз - туристична поїздка в комфортабельному поїзді, який рухається по круговому маршруту і робить зупинки виключно для ознайомлення туристів з місцевими пам'ятками.     
  • Замкнуте кругової маршрут - маршрут, коли подорож відбувається по замкнутому колу, тобто початковий пункт відправлення є одночасно і кінцевою точкою подорожі.     
  • Зелений коридор - місце перетину кордону, де провозяться речі, які не підлягають митному декларуванню.     
  • Індивідуальний тур - тур для одного туриста або для невеликої туристичної групи, яка сама вибирає маршрут, розміщення, харчування, пересування по маршруту і екскурсії.     
  • Інтер-Райл - залізничний квиток, який надає туристу необмежену кількість поїздок всередині певної зони.     
  • Кайонінг - сплав по гірських річках і водоспадів без спеціальних плавальних засобів.     
  • Караванінг - це подорож на спеціальному автомобілі, що є, по суті, будинком на колесах.     
  • Картка прибуття - бланк, який турист заповнює після прибуття в іншу країну і здає співробітникам прикордонної служби.     
  • Кемпер - турист, який відпочиває в наметовому таборі.     
  • Кемпінг - наметове, обладнаний автомобільною стоянкою, системою каналізації і водопостачання, а також зручностями для приготування їжі.     
  • Клас - певний вид пасажирських місць в літаках, поїздах і на теплоходах, що відрізняється за ступенем зручності і комфортабельності.     
  • Комбінований квиток - квиток, що дозволяє добиратися до пункту призначення на кількох транспортних засобах, наприклад «поїзд-літак» або «теплохід-автобус».     
  • Комплексне обслуговування - комплекс туристичних послуг, який як правило включає в себе трансфер, розміщення, харчування, екскурсійне обслуговування та ін.     
  • Круїз - туристична поїздка на теплоході по морю або річці, де теплохід є не тільки засобом пересування, але місцем розміщення туристів.     
  • Курортний збір - податок, який сплачують громадяни Російської Федерації, які перебувають на відпочинок в курортну зону.     
  • Лоу кост - загальне найменування авіакомпаній, у яких частина або всі рейси вважаються бюджетними.     
  • Маніфест - список пасажирів або членів команди водного виду транспорту із зазначенням їх паспортних даних.     
  • Маршрут - заздалегідь спланований порядок переміщення туриста або транспортного засобу.
  • Міжнародний студентський квиток - документ, що підтверджує факт навчання туриста в тому чи іншому навчальному закладі і в зв'язку з цим надає йому деякі пільги при переміщенні і проживанні під час подорожі.     
  • Міні-бар - невеликий холодильник в номері готелю, де у вільному доступі знаходиться набір алкогольних і безалкогольних напоїв. Єдиний нюанс - в більшості випадків напої з міні-бару не входять у вартість проживання, і за них потрібно буде внести додаткову плату.     
  • Мотель - готель для туристів, які подорожують на автомобілі. Як правило, мотелі знаходяться в безпосередній близькості від автомобільної траси, а на їх території знаходяться всі необхідні для обслуговування автотранспорту служби.     
  • Неорганізований туризм - туристична поїздка, організована самим туристом самостійно без будь-яких посередників.     
  • Норма багажу - максимальний допустимий для безкоштовної провозкі вага пасажирського багажу при авіаперельоті.     
  • овербукинг - сверхбронірованіе, коли постачальник послуг (авіакомпанія, готель) приймає на себе зобов'язань більше, ніж може виконати.     
  • Ознайомчий тур або «рекламник» - як правило, практично безкоштовний тур, організований для представників туристичних агентств з метою ознайомити їх з новим туристичним маршрутом або недавно відкрився готелем.     
  • ОМС - обов'язкове медичне страхування для громадян Росії.     
  • Організатор туру - приватна особа або компанія, що займається в туристичній поїздці організаційною діяльністю - починаючи від вирішення побутових проблем туристів і закінчуючи організацією групи під час пересування на екскурсійний маршрут.     
  • Організований туризм - подорож, організатором якого виступає спеціалізується на цьому компанія. Маршрут може бути стандартним або розробленим спеціально для певного туриста або групи.     
  • Хостел - невеликий готель, що належить одну або кільком приватним особам, які також виступають тут в ролі обслуговуючого персоналу.     
  • Параглайдінг - політ на параплані, пристрої без мотора, висота польоту якого регулюється в залежності від напрямку і сили повітряних потоків.     
  • парасейлінг - політ на парашуті, прив'язаному до катера.     
  • Паркінг - платна або безкоштовна стоянка для автомобілів.     
  • Пором - вид великогабаритного водного транспорту, призначеного для перевезення людей, а також великих вантажів типу автомобілів, вагонів та ін.     
  • Перевага багажу - вага багажу, що перевищує норму, встановлену транспортною компанією. Перевага вимагає додаткової оплати.     
  • План-карта - креслення розташування місць в купе або каютах     
  • плацкарті - додатковий проїзний документ на залізничному транспорті, який є додатком до квитка і дає право зайняти певне місце в поїзді далекого прямування.     
  • Польотний купон - окрема частина авіаквитка, де вказана кінцева точка, куди авіакомпанії повинна доставити пасажира. Польотний купон обмінюється на посадковий талон.     
  • Посадковий талон - картка, яку видають пасажирам повітряного і водного транспорту. Вона здається при посадці контрольної службі.
  • Розрахунковий час - певний час, в яке постоялець готелю повинен звільнити номер. В іншому випадку йому доведеться сплатити наступну добу перебування.     
  • Рафтинг - сплав по гірських річках на надувних човнах або плотах.     
  • Реєстраційна картка - документ, який видається туристу при в'їзді в іншу країну і який турист повинен здати при виїзді. Ця процедура підтверджує, що перетин кордону було законним і санкціоновано владою приймаючої сторони.     
  • Регулярний рейс - постійний рейс, який виконує відповідно до заздалегідь встановленим розкладом.     
  • Рекламация - скарга чи заява на повне або часткове невиконання будь-яких зобов'язань однієї зі сторін конфлікту, в соответсnвіі з чим висувається вимога про відшкодування шкоди.     
  • годинна - стійка реєстрації постояльців в готелі.     
  • Рецепція - зал для прийому, оформлення і реєстрації постояльців готелю. Крім того, це місце, де знаходяться чергові-портьє, відповідальні за прийом і роздачу ключів від номерів, які також можуть надати допомогу у вирішення деяких інших питань постояльців.     
  • Послуги сервіс - обслуговування номерів в готелі     
  • Ручний багаж - багаж туриста, який при авіаперельоті можна без додаткової плати провезти з собою в салоні літака. Однак в цьому випадку за збереження багажу відповідає сам пасажир, а не авіакомпанія.     
  • Рек-дайвінг - занурення з аквалангом до різних затонулих об'єктів.     
  • Сафарі - туристична екскурсійна програма, в якій турист знайомиться з місцевою природою, флорою і фауною. На певних ділянках сафарі дозволено полювання.     
  • Сімейний план - знижки та спеціальні пропозиції в готелях для туристів, відпочиваючих всією сім'єю.     
  • Сертифікація послуг - перевірка якості послуг і товарів, що надаються туристичною фірмою, на основі якого видається сертифікат відповідності.     
  • Система «Фортуна» - пакет туристичних послуг зі знижкою, в якому заявлено тільки приблизний регіон проживання і категорія готелю. Більш конкретна інформація про готелі стає відома тільки по прибуттю на місце відпочинку. Така система є оптимальною для пляжного відпочинку в Туреччині, Єгипті та країнах Середземномор'я.     
  • Сноркелінг - плавання в екіпіровці, ластах, масці і з трубкою.
  • Супроводжуючий - представник туристичної фірми, який зобов'язаний супроводжувати туристів по певному маршруту і організовувати їх розміщення, харчування та трансфер.     
  • Страхова премія - грошова сума, яку мандрівник вносить на свій страховий поліс і в межах якої йому в екстреному випадку буде надано медичну або іншу допомогу. Найчастіше сума встановлює туроператором і розраховується з кількості днів проведених за кордоном. Як правило, трохи дорожче коштує страховка для дітей до 3-х років, людей старше 65 років, а також для туристів, які подорожують з екстремальних маршрутах.     
  • Страхова сума - грошова сума, від якої залежить якість і спектр медичних послуг, які можуть бути надані туристу в подорожі.     
  • Таймшер - придбання права на користування певним номером в певній готелі на певний термін протягом року.     
  • Такс-фрі - часткове повернення податку на додану вартість товару, який набуває іноземець з метою подальшого вивезення його з країни. Як правило, компенсації підлягає податок на додану вартість товару тільки певної цінової категорії (понад безумовно суми), а повернення грошей відбувається безпосередньо при перетині кордону.     
  • Талассотерапия - комплекс оздоровчих процедур з використанням лікувальних властивостей морської води, грязей і живуть в них організмів.     
  • Митна декларація - заява, усне або письмове, яке становить турист при перетині державного кордону .У ньому він вказує необхідні відомості про ту частину свого багажу, яка підлягає обов'язковому декларуванню.     
  • Мито - податок, яким при перетині кордону країни обкладаються товари певної категорії.     
  • Митні пільги - звільнення або часткове звільнення від митних податків певної категорії товарів, які зазвичай обкладаються митом.     
  • Митниця - державна установа, яка здійснює контроль над перевозяться через кордон країни товарами і особистими речами.     
  • Тарифи авіаквитків - система встановлення ціни на авіаперевезення, яка залежить від рівня наданих компанією послуг. Існує кілька видів тарифів: екскурсійний, молодіжний, груповий, APEX, PEX.     
  • Топлес - перебування на пляжі в роздільному купальнику без «верху». У деяких країнах категорично заборонено.     
  • Транзит - перевезення пасажирів з однієї країни в іншу через територію третьої країни.     
  • Трансфер - послуги з перевезення туристів, наприклад, від аеропорту, вокзалу або порту до готелю і навпаки.     
  • Трекінг - піші походи по гірській місцевості.     
  • Тур - поїздка певної тривалості за заздалегідь підготовленим маршрутом, що включає в себе певний комплекс послуг.     
  • Турагент - компанія-посередник між туроператором і туристом, яка займається реалізацією сформованих турів.     
  • Турдокументи - документи, які видаються туристу туристичною фірмою в обмін на які він згодом повинен отримати ваучер на надання певних послуг.     
  • Туристична фірма - компанія, яка займається надання туристичних послуг. Залежно від виконуваних функцій туристична фірма може бути турагентом або туроператором.     
  • Туроператор - туристична фірма, в обов'язки якої входить розробка туристичних маршрутів і турів, а так само їх збут через роздрібних турагентів.     
  • Форс-мажор - непередбачені обставини, що не залежать від людини фактори.     
  • Фотосафарі - туристична поїздка, основна мета якої фото- і відеозйомка рідкісних рослин і тварин в їх природному середовищі існування.     
  • Хостел - недорогий готель з невеликим набором послуг.     
  • Чартер - договір оренди транспортного засобу на певний термін або рейс.     
  • Шведський стіл - система обслуговування в пунктах харчування, коли за певну плату відвідувач може взяти будь-який із запропонованих в меню страв в будь-якій кількості.     
  • Шенгенська віза - єдина віза, необхідна для в'їзду на територію Євросоюзу. Вона дає право безперешкодно пересуватися по території однієї або декількох, що входять в нього країн - Австрії, Бельгії, Угорщини, Німеччини, Греції, Данії, Іспанії, Італії, Латвії, Литви, Люксембургу, Мальти, Нідерландів, Норвегії, Польщі, Португалії, Словаччини, Словенії, Фінляндії, Франції, Чехії, Швеції, Естонії.     
  • Шоп-тур - туристична поїздка, головною метою якої є придбання будь-яких покупок.